Társasjáték fejlesztők napja (2011.07.16. szombat)

Játékfejlesztők figyelem! Az elmúlt hetek megkereséseire tekintettel a Magyar Társasjátékos Egyesület 2011.07.16 (szombatra) társasjáték fejlesztői napot hirdet. A rendezvényre szeretettel meghívunk minden olyan fejlesztőt, aki kiadatlan társasjátékának prototípusával tesztjátékot kíván játszani, vagy szeretné az érdeklődők számára bemutatni.

Várjuk továbbá olyan tesztjátékosok jelentkezését is, akik időnként, vagy ez alkalommal hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy a bemutatott játékok egy kis lépéssel közelebb kerülhessenek a kiadott társasjátékhoz.

A rendezvényen való megjelenéshez a terem korlátozott befogadóképessége és az előzetes szervezői munka miatt előregisztráció szükséges. A részvételi szándékot legkésőbb 2011.07.14-ig kell irányunkban jelezni.

A rendezvény adatai:
Helyszín: XII. kerületi Művelődési Központ
Cím: 1124. Budapest, Csörsz utca 18.
A rendezvény időpontja: 2011.07.16. szombat, 11:00 – 21:00
A rendezvényen való részvétel ingyenes!

A rendezvény programja:
11:30 – 12:30 Kerekasztal beszélgetés a fejlesztőkkel (milyen módon tudná / tudja / segítheti az egyesület a tesztjátékosok keresését, milyen módon tudják a fejlesztők segíteni egymás munkáját)
12:30 – 13:00 Ebédszünet (a frissítőket mi biztosítjuk)
13:00 – 20:30 A hozott játékok prototípusának bemutatása és tesztelése
20:30 – 21:00 Programzáró kerekasztal beszélgetés a fejlesztőkkel (tapasztalatok, javaslatok megbeszélése)

Jelentkezés:
Regisztrációs űrlap fejlesztők részére
Regisztrációs űrlap tesztelők részére

A prototípusok bemutatásra vonatkozó szabályok:
1. Minden regisztrált fejlesztő társasjátékának prototípusa a nap folyamán legalább egyszer tesztelésre kerül.
2. Lehetőség van nem regisztrált fejlesztőként is egy játék bemutatására, amennyiben ez a rendezvény időbeosztásába belefér.
3. Minden fejlesztőnek legalább 1 másik fejlesztő játékával játszania kell, és arról véleményt kell mondania.
4. Csak olyan játék mutatható be, amely rendelkezik nyomtatott szabállyal, és ezek a szabályok menet közben nem-, vagy csak kis mértékben változnak, és a társasjáték rendelkezik az összes játékékhoz szükséges tartozékkal.
5. A rendezvényen csak olyan játék mutatható be, mely korábban legalább 2 belső fejlesztői teszten átesett.
6. A fejlesztőnek úgy kell elhoznia játékát, hogy annak előkészítése (a kezdőfelállás felrakása), ne vegyen 15 percnél többet igénybe.
7. A fejlesztőnek úgy kell módosítania saját játékán, hogy annak tesztelése 3 vagy 4 játékossal is működőképes legyen. Kivételt képeznek ez alól a 2 személyes játékok, melyek változatlan formában tesztelhetők.
8. A fejlesztőnek a játék szabályát úgy kell elmagyaráznia, hogy a szabálymagyarázat nem vehet 30 pernél több időt igénybe.
9. A tiszta játékidő (vagyis a kezdőfelállás és a szabálymagyarázat nélkül játéktesztelésre szánható idő) maximum 90 perc lehet. Amennyiben a bemutatásra szánt játék ennél hosszabb játékdiővel rendelkezik, a fejlesztőnek úgy kell módosítania a kezdőfelálláson, hogy a játék beleférjen a rendelkezésre álló időkeretbe.
10. A játék tesztelésére rendelkezésre álló össz időkeret maximum 150 perc. Ebbe az időkeretbe a játékról folytatott beszélgetésnek is bele kell férnie.
11. Amennyiben a játéknak a rendelkezésre álló időkeret előtt vége lesz, és a fennmaradó idő alkalmas egy újabb parti lejátszására; a tesztjátékosok támogatják az ötletet, lehetőség van egy újabb parti lejátszására is.

A vélemények rögzítését segítendő félig kitöltött formanyomtatványokkal is készülni fogunk, melyre a fejlesztő pár objektív (pl. szerencse aránya? játékidő megfelelő?) kérdést követően lejegyzetelheti a játékkal kapcsolatban megfogalmazott hibákat és javaslatokat is.

Példa egy hosszabb játék idejének beosztására:
A játékok bemutatására 90 perc áll rendelkezésre. Ha a bemutatott játék 10 körös, és 1 kör lejátszása megközelítőleg 12 percet vesz igénybe, akkor a játékot a 10-(90/12)+1 = 4. körtől kell kezdeni, és a fejlesztőnek a 4. kör egyik lehetséges állapotát kell kezdőállásként felraknia. (A kezdőállás felállítására 15 perc áll rendelkezésre, de ez nem a 90 perces tiszta játékidőből veendő el.)
Lehetséges persze ettől eltérő mechanizmust is használni. Pl. ha az első kör eseményei kritikusak, a fejlesztő dönthet úgy, hogy a játékból a 2., 4., 6. és 8. körök maradnak ki, az ebben történő események szimulálására pedig kitalál valamilyen szabályt. (Pl. egy harci játék esetén a kimaradó körökben minden játékos elfoglalhat 2-2 egység elvesztésével 2 szomszédos, semleges területet.)
Fontos: a köridőhöz adjátok hozzá a pontozás idejét is! Pl. ha a játékban a 7. és 10. körben pontozás van, és a pontozások fejenként 6-6 percet vesznek igénybe, a játékot az 5. körtől célszerű kezdeni, hogy maradjon idő a 10. kör lejátszására és kiértékelésére is!

A használt vezérelvek az egyes pontok megfogalmazásakor:
#4. vezérelve: ne változzanak menet közben meg a szabályok, ne teljen a tesztelők ideje üresjárattal, alkatrészek keresgélésével/más játékból kiszedésével.
#5. vezérelve: egy sosem tesztelt játék alól “könnyen kicsúszik a talaj”, kontrollálhatatlanná válik a játékidő, stb.
#6. vezérelve: a tesztelők ideje ne teljen hosszas várakozással.
#8. vezérelve: a bemutatás elsősorban a társasjátékkal való játszásról szóljon. (Amennyiben a szabálymagyarázat hosszabb időt venne igénybe, a fenmaradó szabályokat játék közben kellene bemutatni.)

Ezt már olvastad? : Megjelent a Játékfejlesztői útikalauz 2. kiad...
(2014.04.09.)

3 hozzászólás “Társasjáték fejlesztők napja (2011.07.16. szombat)” bejegyzésre

  • drcsaba szerint:

    Üdv. nekem van több játékom, és van olyan is amelyik már teljesen kész is van, már csak kiadóra vár. Viszont! Nincs még leírva teljesen a szabály így nem tudom feltölteni. Ílyenkor is lehet jelentkezni? köszönöm a választ.

  • raud szerint:

    Szia, ilyenkor is jelentkezhetsz. A lényeg: a helyszínen, játék közben már ne változzon a szabály, és legyen valamilyen segédlet, amit a játékosok szükség esetén átfuthatnak.

Itt lehet hozzászólni !