Itt a Társasjáték fejlesztők napja II.

Koronák Harca (kártyajáték)

Ha olyan társasjáték fejlesztő vagy, akinek egy közel kész prototípus fekszik az asztala fiókjában, vagy érdekelnek a magyar fejlesztők játékai, várunk téged a Társasjáték fejlesztők napja 2. alkalmán.

A rendezvényen az általatok (fejlesztők által) hozott játékokat fogjuk kipróbálni és véleményezni, de egy kerekasztal beszélgetés formájában átbeszéljük a társasjáték kiadás és prototípus készítés lehetőségeit is.

Ha tesztjátékosként is segíteni tudod a magyar társasjátékok tesztelését, külön köszönjük a megjelenésedet.

Helyszín: 1133 Budapest, Visegrádi u. 83/c (Anduril Lángja klub)
Időpont: 2012. március 10. (szombat) 11:00 – 21:00

Részletes program
10:45 – 11:00 Regisztráció, megérkezés a helyszínre.
11:00 – 12:30 Kerekasztal beszélgetés a megjelent fejlesztőkkel (a program célkitűzéseinek ismertetése, beszélgetés a társasjáték készítés és kiadás lehetőségeiről, felvetések, stb.)
12:30 – 13:00 Ebédszünet (a frissítőket mi biztosítjuk)
13:00 – 20:30 A hozott játékok prototípusának bemutatása és tesztelése
20:30 – 21:00 Programzáró kerekasztal beszélgetés a fejlesztőkkel (tapasztalatok, javaslatok megbeszélése)

A rendezvényen való részvétel ingyenes, ám csak a játékok kipróbálását csak regisztrált jelentkezők esetén tudjuk biztosra ígérni. Ezért ha tudsz, jelentkezz a következő lehetőségek valamelyikén:
Regisztrációs űrlap fejlesztők részére
Regisztrációs űrlap tesztelők részére

A Magyar Társasjátékos Egyesület igény esetén igazolni tudja, hogy a játék a rendezvényen bemutatásra került, és a szabálya a Te szellemi terméked. Vagyis ha attól félsz, valaki a rendezvényen lemásolja az ötleted, mi a kezedbe tudunk adni egy igazolást, hogy az ötlet tőled származik.

A prototípusok bemutatásra vonatkozó szabályok:
1. Minden regisztrált fejlesztő társasjátékának prototípusa a nap folyamán legalább egyszer tesztelésre kerül.
2. Lehetőség van nem regisztrált fejlesztőként is egy játék bemutatására, amennyiben ez a rendezvény időbeosztásába belefér.
3. Minden fejlesztőnek legalább 1 másik fejlesztő játékával játszania kell, és arról véleményt kell mondania.
4. Csak olyan játék mutatható be, amely rendelkezik nyomtatott szabállyal, és ezek a szabályok menet közben nem-, vagy csak kis mértékben változnak, és a társasjáték rendelkezik az összes játékékhoz szükséges tartozékkal.
5. A rendezvényen csak olyan játék mutatható be, mely korábban legalább 2 belső fejlesztői teszten átesett.
6. A fejlesztőnek úgy kell elhoznia játékát, hogy annak előkészítése (a kezdőfelállás felrakása), ne vegyen 15 percnél többet igénybe.
7. A fejlesztőnek úgy kell módosítania saját játékán, hogy annak tesztelése 3 vagy 4 játékossal is működőképes legyen. Kivételt képeznek ez alól a 2 személyes játékok, melyek változatlan formában tesztelhetők.
8. A fejlesztőnek a játék szabályát úgy kell elmagyaráznia, hogy a szabálymagyarázat nem vehet 30 pernél több időt igénybe.
9. A tiszta játékidő (vagyis a kezdőfelállás és a szabálymagyarázat nélkül játéktesztelésre szánható idő) maximum 90 perc lehet. Amennyiben a bemutatásra szánt játék ennél hosszabb játékidővel rendelkezik, a fejlesztőnek úgy kell módosítania a kezdőfelálláson, hogy a játék beleférjen a rendelkezésre álló időkeretbe.
10. A játék tesztelésére rendelkezésre álló össz időkeret maximum 150 perc. Ebbe az időkeretbe a játékról folytatott beszélgetésnek is bele kell férnie.
11. Amennyiben a játéknak a rendelkezésre álló időkeret előtt vége lesz, és a fennmaradó idő alkalmas egy újabb parti lejátszására; a tesztjátékosok támogatják az ötletet, lehetőség van egy újabb parti lejátszására is.

Példa egy hosszabb játék idejének beosztására:
A játékok bemutatására 90 perc áll rendelkezésre. Ha a bemutatott játék 10 körös, és 1 kör lejátszása megközelítőleg 12 percet vesz igénybe, akkor a játékot a 10-(90/12)+1 = 4. körtől kell kezdeni, és a fejlesztőnek a 4. kör egyik lehetséges állapotát kell kezdőállásként felraknia. (A kezdőállás felállítására 15 perc áll rendelkezésre, de ez nem a 90 perces tiszta játékidőből veendő el.)
Lehetséges persze ettől eltérő mechanizmust is használni. Pl. ha az első kör eseményei kritikusak, a fejlesztő dönthet úgy, hogy a játékból a 2., 4., 6. és 8. körök maradnak ki, az ebben történő események szimulálására pedig kitalál valamilyen szabályt. (Pl. egy harci játék esetén a kimaradó körökben minden játékos elfoglalhat 2-2 egység elvesztésével 2 szomszédos, semleges területet.)
Fontos: a köridőhöz adjátok hozzá a pontozás idejét is! Pl. ha a játékban a 7. és 10. körben pontozás van, és a pontozások fejenként 6-6 percet vesznek igénybe, a játékot az 5. körtől célszerű kezdeni, hogy maradjon idő a 10. kör lejátszására és kiértékelésére is!

A használt vezérelvek az egyes pontok megfogalmazásakor:
#4. vezérelve: ne változzanak menet közben meg a szabályok, ne teljen a tesztelők ideje üresjárattal, alkatrészek keresgélésével/más játékból kiszedésével.
#5. vezérelve: egy sosem tesztelt játék alól “könnyen kicsúszik a talaj”, kontrollálhatatlanná válik a játékidő, stb.
#6. vezérelve: a tesztelők ideje ne teljen hosszas várakozással.
#8. vezérelve: a bemutatás elsősorban a társasjátékkal való játszásról szóljon. (Amennyiben a szabálymagyarázat hosszabb időt venne igénybe, a fenmaradó szabályokat játék közben kellene bemutatni.)

Köszönjük az Anduril Lángjai klubnak a helyszín biztosítását!
Viszlát a rendezvényen!

Egy hozzászólás “Itt a Társasjáték fejlesztők napja II.” bejegyzésre

Itt lehet hozzászólni !