Családi palotaépítés – Alhambra kártyajáték

Alhambra kártyajáték

Ha választanom kellene, hogy napjainkban melyik az a társasjáték, ami még valamelyest újszerű, magyar nyelven kapható, és generációk közös játékára ajánlható, az Alhambra kártyajáték biztos benne lenne a top 10-ben. Nem csak azért, mert a 78 éves nagymamám a múltkor teljes meggyőződéssel azt mondta róla, hogy “ez egy nagyon jó játék”, hanem mert benne van minden, ami egy jó családi játékhoz kell. Könnyed, könnyű a szabályát elmagyarázni, ugyanakkor lehet benne taktikázni is.

* * *

A játékban gazdag nemeseket alakítanunk, akik minél nívósabb palotát akarnak építtetni maguknak. Célunk eléréséhez pénzkártyákat kell gyűjtenünk négy féle színben, amelyekből a “piacon” a pénzkártya színének megfelelő másik féle kártyát, ún. épületkártyát lehet vásárolnunk. Ezekből építhetjük fel a palotánk, ezekért kaphatunk majd később, a három értékelő fázisban győzelmi pontokat.

Összesen hat fajta épületkártya van. Minden fajtából léteznek olcsóbban és drágábban megszerezhető lapok, de a vásárlási árnak a pontozáskor nincs szerepe. Pontozáskor csak az számít, hogy az adott fajta épületből mennyi van nálunk. Értékeléskor mindig az (vagy azok) a játékosok kapnak győzelmi pontot, akiknél a többi játékoshoz képest a legtöbb adott fajtájú kártya van.

Alhambra kártyajáték

A játék körökből áll, és addig tart, amíg ki nem ürül a piacra tehető épületkártyák paklija. Ha ránk kerül a lépés, mindig két dolog közül választhatunk:
1. vagy vásárlunk egy darab épületet pénzért a piacról (többet fizetve visszajáró nincs!),
2. vagy felveszünk a kezünkbe egy pénzkártyát.
Ha vásárolunk épületet, vagy felveszünk pénzkártyát, a megürült helyre a lépés végén új kártyákat kell felcsapni a húzópakliból.

A játékmenet egyik csavarja, hogy ha vásárláskor pontosan annyit fizetünk, amennyibe a megvásárolt épületkártya került (és nem többet), kapunk egy újabb cselekvési lehetőséget, amit újabb vásárlásra vagy pénzkártya felvételére fordíthatunk. És így tovább… Végül az győz, aki az értékelő fázisok során a legtöbb győzelmi pontot gyűjtötte.

A játék négy oldalas, képekkel gazdagon illusztrált szabálykönyvvel rendelkezik. Kiválóan alkalmas arra, hogy családunk Dixit, Fauna és Qwirkle rajongó tagjait egy lépéssel közelebb hozza az euró játékok világához anélkül, hogy közben kiborulna náluk a bili a szabályok “megjegyezhetetlensége” és “kuszasága” miatt. Mindezt szórakoztatva teszi. Csak ajánlani tudom.

Alhambra kártyajáték
tervező: Dirk Henn
besorolás: családi
játékosok száma: 3-6 fő
játékidő: ~45 perc
ajánlott életkor: 10+
magyar szabály: a jatekdij.hu oldalán
Ezt már olvastad? : Elder Sign ismertető
(2013.05.15.)

3 hozzászólás “Családi palotaépítés – Alhambra kártyajáték” bejegyzésre

  • lacxox szerint:

    Tegyük hozzá, hogy a játék gyakorlatilag megegyezik a(z igazából ez alapján készült) Alhambrával, leszámítva, hogy nicsenek falak, az épületeket csak gyűjtjük. Nem vagyok biztos benne, hogy az Alhambra jobb ennél…

  • h-alga szerint:

    Én sem. Sőt!
    Ebben az esetben is igaznak találom, hogy az egyszerűsítés előnyére válik egy ilyen játéknak. (Lásd még “Keltis: Der Weg der Steine”!)

Itt lehet hozzászólni ehhez a bejegyzéshez: lacxox