Társasjáték Fejlesztők Napja 4 – ilyen volt…

Amikor a Fejlesztők Napja 4 után a szervezőkkel arról beszélgettünk, milyen volt a rendezvény, a legfontosabb közös élményként a részt vevő fejlesztők pozitív hozzáállását neveztük meg. Örömmel láttuk, hogy másfél év alatt folyamatosan ápoljátok játékaitokat, az esetleges egymástól érkező kritikákat figyelembe véve látható eredményeket elérve módosítjátok, fejlesztitek azokat. Az is örömteli, hogy nyitottan és kíváncsian ültök le a többi fejlesztő játékait megismerni, majd véleményeiteket megosztani és elfogadni egymástól. Köszönjük a tesztelők munkáját is!

A rendezvény jövőjét illetően sokan kérdeztétek, hogy tervbe van-e véve folytatás. Mi alapvetően azt gondoljuk, hogy a rendezvényt az igény tartja fenn, így a korábban távozók ilyen jellegű kérdései, majd a kilenc órai zárás előtt elhangzott egyöntetű fejlesztői igényjelzés előrevetíti, hogy ősszel újra találkozunk egymással hasonló céllal, hasonló – esetleg nagyobb :) – létszámban, hasonló keretek közt.

Jelenlegi – még nem letisztult – elképzeléseink következzenek alább.

A következő alkalmat október-november hónapra tervezzük. A pontos dátum azonban még függ
1.) a Magyar Társasjátékdíj díjátadójától is, ami jelenleg szeptemberre van tervezve, és
2.) hogy mikorra tudunk a rendezvénynek termet szerezni.

Kerekasztal-beszélgetés következő tervezett témáján még gondolkozunk, de bennünk felmerült: a következő beszélgetés szólhatna önreklámozás/termékmarketingről, vagy a motivációs technikákról. Az utóbbival kapcsolatban főként ilyenekre gondolunk: miből lehet erőt, kitartást meríteni ahhoz, hogy egy ötletet végigvigyünk, hogy lehet valamit rutinná alakítani, vagy pl. miért van az, hogy a sűrgős dolgokat mindig hamarabb végezzük el, mint a fontosakat (ill. milyen technikák léteznek rá, hogy a fontos dolgokból sűrgőset csináljunk). Az előbbivel kapcsolatban pedig termék reklámmal kapcsolatos tanácsokra valamilyen meghívott vendégtől. De ez még szervezés alatt (várjuk az esetleges jobb és többetek által támogatott új javaslatokat :-)).
A következő Fejlesztők Napjának időpontját szeretnénk majd az utóbbi időben meghonosodott szokáshoz híven, minimum 2 hónappal előre meghirdetni.

A szombati kerekasztal-beszélgetésen részben érintett témák, fogalmak:

Kártyagyár
Kvíz ’96 Kft. (Eger környéki nyomda)köszönjük a linket Brigi!
Állami Nyomda (ANY Biztonsági Nyomda)
Szellemi Termékek Nemzeti Hivatala (Önkéntes műnyilvántartás)
FSC papír
CE jelölés
Megváltozott munkaképességűek alkalmazása csomagolási feladatokra (és hozzá egy példa szintén Brigi által: http://www.erfo.hu/hu/)

valamint:
Játékfejlesztői útikalauz: benne a különféle társasjáték kiadási lehetőségek előnyei, hátrányai
Költségkalulációs táblázat: határozd meg a játékod bolti árát, és abból kalkuláld vissza, mennyiből kell kijönnie a gyártásnak

nyomdai fogalmak:
proof, CMYK színkészlet (a fekete sablon lecserélésével könnyű variálni), 300 dpi képfelbontás, preferált formátumok: eps/pdf.

Mégegyszer köszönjük Csete Viktornak, hogy elfogadta a meghívásunkat, és levezette a beszélgetést!

Néhány számadat:
- Regisztrált játékfejlesztők száma: 19 fő
- Regisztrált egyéb résztvevők száma: 27 fő
- Szervezők és fővendég: 5 fő

Képek és játékleírások a rendezvényről a Facebook oldalunk fotógalériájában.

Reméljük, jól éreztétek magatokat, és sikerült lendületet meríteni a folytatáshoz! Kívájuk, hogy legyetek sikeresek a kiadók felkeresésekor! Találkozunk ősszel. Hajrá!

Ezt már olvastad? : Spiel des Jahres győztes társasjátékok 2014-b...
(2014.07.14.)

4 hozzászólás “Társasjáték Fejlesztők Napja 4 – ilyen volt…” bejegyzésre

  • Valgab szerint:

    Egyre profibb a szervezés! :)

    Viszont egy fontos javaslatom lenne: mivel a legtöbb tervező szerintem tesztelők hiányával (is) küzd, fontos lenne, ha minél gyakrabban volna olyan alkalom, ahol tesztelni lehetne játékokat. Ez a motivációnak is jót tenne.

    Ha nem akarjátok előbbre hozni a TFN-5-öt, akkor lehetne egy olyan alkalmat hirdetni valami köztes időpontra (pl. június, még a nyaralások előtt), ahol kerekasztal nem lesz, csak tesztelések. Úgyis egyre több a játék, így legalább többi idő lenne mindegyikre.

  • Csorba Attila szerint:

    Tisztelt Társak!
    Nekem az volt az érzésem, hogy egy zárt körű klub belső megbeszélést tart. A fejlesztés lényege a megismertetés ezért egymás között ez kicsit nehézkes. Ezekre a nagyszerű inditatású rendezvényekre meghívót kellene küldeni kiadóknak, játékgyártóknak, forgalmazóknak. Valamint szerencsés lenne ha a tesztelésre, akár egy iskolai osztályt is be lehetne vonni. Az az igazi megmérettetés.
    Hajrá! Üdv: Pezopetoys

  • raud szerint:

    Sziasztok!

    Köszi az észrevételeket!

    Sajnos nincs reális esélye annak, hogy Fejlesztők Napját két-három havonta szervezzünk. Nem tudjuk egy ekkora nagyságú rendezvény szervezését a jelenleginél gyakrabban felvállalni, mert korlátosak az erőforrásaink. Számos más olyan, a magyar társasjátékozást – reményeink szerint – népszerűsítő tevékenységünk van, amire idő, pénz és emberi erőforrás kell. Egy ilyen rendezvény kivitelezése ennél sűrűbb gyakorisággal a saját korlátainkba ütközik.

    Amit ajánlani tudunk helyette: a klubok és az önszerveződés. Fontos lenne, hogy a rendezvényen valóban névjegyet cseréljetek egymással, és valahogy közösséget alakítsatok, akik összejárnak, és egymás játékait tesztelik, véleményezik. A fejlesztői nap létrejöttét alapvetően két dolognak köszönheti: egyrészt szakértő tesztelők hiányának, amiben a fejlesztők a rendezvény által most egymást kölcsönösen segíthetik, másrészt pedig az, hogy segítsük az előbb említett közösség kialakulását, melyben egymást inspiráljátok, egymást segítitek. (A világban számos helyen profi fejlesztők is rendszeresen szerveznek közös fejlesztői rendezvényeket, s olvashatjuk, hogy tárgyszerű eredményei is jelennek meg ezen közösségi alkalmaknak.)

    A TFN-ot követő együttműködésre is van már példa. Csabáék klubja, a Társasjátékos Klub jó példa erre. De említhetjük még teszthelyszínként a Gémklubot, a pécsi Bendegúzt vagy az Andurilt, ahol szintén rá lehet venni játékosokat tesztelésre. (Saját klubok közül talán a kecskemétit és a virányosit említhetjük, ahol kapható lenne ilyesmire a közönség.)

    Persze a klubos megjelenésnek része, hogy a bemutatott játéknak kell annyira végiggondoltnak lennie, hogy meg tudja győzni a klubba látogatókat, hogy érdemes vele játszani. (Látva és tapasztalva a TFN-en bemutatott játékok jó részét, nem hinném, hogy ezzel gond lesz.)

    Ami a kiadók megkeresésére vonatkozó javaslatot illeti, természetesen harmadik alkalommal is meghívtuk őket. Ám, míg az előzőn sokan ott tudtak lenni, most nem. Kinek külföldi tartózkodás, kinek betegség, kinek egyéb program jött közbe.

    Személyes meggyőződésem, hogy nem szabad csodát várni a Fejlesztők Napjától. Talán valóban jó lehetőség ez a kiadóknak készülő játékok megismerésére, de azért ha belegondolunk, az ő megjelenésük ezen a rendezvényen inkább csak gesztus értékű. Egy gesztus a magyar játékfejlesztők, a jövő magyar tervezői felé. Egy jó indítás egy későbbi gyümölcsöző kapcsolathoz. Ismerjük, milyen a magyar társasjáték piac helyzete. Még a legszuperebb újonnan felfedezett játékkal is nagyon kockázatos piacra lépni, főleg, ha a játék szerzőjének a neve még ismeretlen a társasjátékos körökben. (Gondoljatok csak a Harry Potterre, amit először csak valami kis kiadó mert kiadni, és a nagy kiadók sorra elzárkóztak tőle.)
    Egy kiadó szerintem joggal bízhat abban, egy első játékos fejlesztő, ha valóban ki akarja adni a játékát, vélhetően egyéb módon is felveszi vele a kapcsolatot. Nem csak a Fejlesztők Napján…

    Az iskolások elhívása a rendezvényre szerintem tévút lenne. És azzal sem értek egyet, hogy a fejlesztés egyenlő lenne a megismertetéssel. A kiadatlan játékok célközönsége szerintem a kiadók, valamint a külföldi crowd funding oldalak gémer rétege. Ilyen szintre a fejlesztőnek kell tudnia valahogy a eljuttatnia játékát, hisz neki fontosabb minden másnál az. Egy ilyen rendezvény ehhez csak egy lépés lehet. A fejlesztő energiabefektetését és elszántságát nem tudja helyettesíteni semmi.

    Üdv,
    Raud

Itt lehet hozzászólni !