Elder Sign ismertető

Te mit tennél, ha a munkahelyeden vagy a városodban olyan furcsaságok történnének, amelyeket senki nem akar észrevenni? Ha hiába hívnád fel rá a hatóságok figyelmét, mintha nem is vennének tudomást róla…

Elder Sign

Az Elder Sign egy ilyen világban játszódik. A helyszín: Anglia, az időpont: 1920-as évek, a szituáció: az ősi istenségek/lények egyike, egy szunnyadó Mérhetetlen Vén arra vár, hogy hívei felébresszék, és elpusztítsa a világot.

A játékban mi vagyunk az a maroknyi ember, akiknek feltűnik, hogy valami nincs rendben, majd a nyomokat követve eljut a Miscatonic Múzeumba. Itt kell szembeszállnunk az ősi lény híveivel, és különféle feladatok teljesítésével kitapasztalni a Mérhetetlen Vén gyengéit. Mindezt Call of Cthulhus hangulatban, kószáló szörnyek között, a józan eszünket egyre jobban elveszítve.

Havrey Walters professzor

Havrey Walters professzor

Karakterek

A játékban mindannyian együtt vagyunk, és azon fáradozunk, hogy megmentsük a világot. Ha veszítünk, együtt veszítünk; de ugyanígy együtt osztozunk a győzelemben is. Mindegyikünk egy-egy karaktert irányít, aki a múzeum valamely helyszínén tevékenykedhet.

Az általunk megformált karaktereket két fő tulajdonság jellemzi: az életerő és az épelme. Mindkettőt 0 fölött kell tartani, ahhoz, hogy ne haljunk meg. Ezekből veszíthetünk a Mérhetetlen Vént kísérő rejtélyek megoldása során, pl. ha szörnyek ellen harcolunk, vagy különféle egyéb feladatok megoldásakor.

Emellett a karaktereknek vannak olyan speciális tulajdonságai is, amely csak rájuk jellemző.

Helyszínkártya

Helyszínkártya

Feladatok megoldása

A játékban a feladatok megoldása kockadobással történik. Nehézségüket tárgyak vagy varázslatok bevetésével tudjuk megkönnyíteni. De ritka alkalmakkor segítőkkel is találkozhatunk, akik ideig-óráig a segítségünkre lehetnek.
Játékosként segíthetünk egymásnak is egy dobókocka tartalékolásában, de tárgyat, varázslatot és segítőt nem cserélhetünk. A játékos-játékos együttműködés a legtöbbször abban merül ki, hogy megbeszéljük, ki-mit próbál megcsinálni, mire van esélye, mi lenne jó a csapatnak.

Ha meg akarunk oldani egy feladatot, a karakterünk tokenjét oda kell helyeznünk a feladat helyszínére, majd dobnunk kell a dobókockáinkkal, és teljesítenünk kell a helyszínkártyán szereplő összes részfeladatot.

Dobókockák

Alap esetben minden feladat megoldásához hat darab zöld kockát használhatunk. Azonban a tárgyak felhasználásával szerezhetünk sárga vagy piros kockát is. A varázslatok kockákat tárolnak.

Minden dobást követően megnézhetjük, hogy teljesíteni tudjuk-e a kártya valamely még teljesítetlen részfeladatát. Egy részfeladat teljesítéséhez valahány számú, a kártyán szereplő szimbólumot ábrázoló dobókockával kell rendelkeznünk. Ha sikerrel járunk, a megoldásához elhasznált szimbólumú dobókockákat rá kell raknunk a megoldott részfeladatra, majd a maradék kockákkal újra dobhatunk, ha még nem teljesítettünk minden részfeladatot.

Soha nem teljesíthetünk több részfeladatot egyszerre, hiába dobtuk ki a megoldásához szükséges szimbólumokat.

Siker és kudarc

Kudarc esetén a dobókockáink közül félre kell tennünk egyet, melyet a kör végéig már nem használhatunk, majd újra megpróbálkozhatunk valamely részfeladat teljesítésével mindaddig, amíg van dobókocka, amit félre tudunk tenni.

Tommy Gun

A tárgyak plusz kockákat adnak

A teljesítés kudarca általában valamilyen büntetéssel jár. Pl. karakterünk épelméinek száma vagy életereje csökken, vagy a Mérhetetlen Vén feltámadásáig hátralévő idő csökken eggyel. (Ha ez elfogy, a Mérhetetlen Vén felébred. Ekkor az utolsó esélyünk, hogy szemtől-szemben harcban legyőzzük, de ez igen gyötrelmes. Ha veszítünk, a világ elpusztul.)

Ha azonban egy helyszínen sikerrel járunk, valamiféle jutalom üti a markunkat. Így juthatunk tárgyakhoz, vagy szerezhetünk nyomot, amellyel egyszer újradobhatjuk tetszőleges számú dobókockánkat. A sikeres küldetés helyszínlapkáját is megkapjuk (ez egy ún. trófea), amiből később ősi jelet, tárgyat, varázslatot, vagy épp gyógyulást vásárolhatunk.

Szívesen olvasnál kedvenc játékodról?

Csatlakozz hozzánk! Cikkírókat keresünk.
Email címünk:

Szörnyek

A játék sava-borsát a szörnyek adják. Ők azok, akik általában éjfélenként, vagy bizonyos eseménykártyáknak köszönhetően, vagy a Mérhetetlen Vén feltámadását kísérő jelenségek hatására kerülnek fel a helyszínekre. De szörnyek bukkannak elő bizonyos feladatok sikeres megoldásakor is.

A szörnyek nehezítik a helyszíneken lévő feladatok megoldását; a játékosoknak miattuk kell jobban előre terveznie. Minden szörny lapkáján van egy szimbólum sorozat, ami a legyőzéséhez kell. Ez egy plusz teljesítendő részfeladatot jelent azon a helyszínen, amire a szörny felkerül. Emellett bizonyos szörnyek kockákat is ellopnak, melyeket addig nem használhatunk, amíg a szörnyet le nem győzzük.

A szörnyek izgalmas csavart jelentenek a játékban. A saját érdekünkben arra nagyon ügyelnünk kell, hogy ne engedjük őket túlsúlyba kerülni. A legyőzőtt szörnyek egyébként ugyanúgy trófeát jelentenek, mint a megoldott helyszínek.

Elder Sign társasjáték

Záró gondolatok

A játék a magyarul is megjelent Rettegés Arkhamban (Arkham Horror) című társasjáték feljavított képi világú, és ami fontosabb: maximum 2 óra játékidejűre korlátozott kistestvére, amelyben a helyszínek a Miscatonic Múzeumra korlátozódnak. Cthulhu rajongóknak kötelező. Kooperatív játék rajongónak egy többnyire biztos győzelmet ígérő, hangulatos, könnyedebb kockadobálós darab.
A játékidő 4 fővel általában 1,5 óra. Két játékos esetén érdemes nehezíteni oly módon, hogy mindenki két karakterrel játszik.

Elder Sign
szerző: Richard Launius, Kevin Wilson
játékosszám: 1-8 fő
ideális játékosszám: 2-5 fő
életkor: 13+
játékidő: 75-90 perc
típus: kooperatív (együttműködő)
magyar szabály: szabály, gyakran ismételt kérdések (fordító: Thaur)

A játék első dobozos kiegészítője 2013. júniusában jelent meg.

Itt lehet hozzászólni !