Társasjáték Fejlesztők Napja 5 – ilyen volt

Társasjáték Fejlesztők Napja

Szombaton tartottuk az ötödik Társasjáték Fejlesztők Napját. Ez az a rendezvény, mely elsősorban saját a fejlesztésű társasjátékok leendő és meglévő szerzőit kívánja segíteni abban, hogy ismerkedési, beszélgetési, valamint tesztelési lehetőséget teremt számukra.

Én betegen indultam a rendezvényre, de aztán – csoda! – szinte gyógyultam értem haza…

Állítólag megfigyelték, hogy a háborúkban enyhülnek a krónikus (pl. asztma) betegségek tünetei, mert az embereknek nincs idejük magukkal foglalkozni. Itt is valami hasonló történhetett, bár én nem krónikus betegséggel vágtam neki a napnak, de reggel még igen rosszul voltam, aztán napközben annyira máshol jártak a gondolataim, hogy az esemény alatt egyszer csak elkezdtem egyre jobban és jobban lenni. Szóval ez a fejlesztői nap egyik csodája :-)

A másik csoda a kooperatív játékok számának emelkedése. Ugyanis elkezdett megugrani a félig- és teljesen kooperatív társasjátékok száma a rendezvényen, ráadásul azok közül is a tematikusabb amerigame-eké. (Aki szereti az együttműködéses játékokat, az itt a mennyekben érezhette magát.)

Turnusok

A mostani eseményen egyébként a múltkorinál némileg kevesebben voltunk. Lehet, hogy az ok az volt, hogy a helyszín a Széll Kálmán tértől 15 perc buszozásra volt (ez állítólag tényező), meg hogy a november már egy sokkal kevésbé nyugis hónap. De azért így sem voltunk kevesen. A bemutatott tíz játékra mintegy másfélszer ennyi tesztelő jutott.

A kerekasztal-beszélgetésen főként a tapasztalatokról, a közösségi finanszírozású játékokról és a print & play játékokról beszéltünk. Szóba került az Alarm U-Boot, a Sárkánytojás, valamint a Hírszerzés és az Álomföldi Kalandozások társasjáték. Az utóbbi egy BGG-ről is letölthető print & play. Az előbbi – a Hírszerzés – majd decembertől érkezik a Kickstarteren, ha minden jól megy (drukkolunk!). Az első kettő pedig már kereskedelmi forgalomban kapható.

A bemutatott játékok témája változatos képet mutatott. Volt itt kicsit morbid témájú, ám viccesnek tűnő sírrablós táblás játék, egy Chtulhu-s és egy macskás kártyajáték, egy hajótöröttes-túlélős koop, egy varázslótanoncos, kristály-kísérős koop, egy zombi apokalipszises félig-koop, egy ketrecarénás bábus társasjáték, valamint egy magyar államalapításos, erőforrás-menedzselős eurojáték, valamint egy univerzum építős, kicsit kiszúrós kártyajáték, és egy egyszemélyes játék, melyben formákat kellett kirakni. Érdekesség, hogy a rendelkezésre álló 135 perces (szabálymagyarázat + játék + megbeszélés) időkeretbe most mindenki belefért, amelyért külön elismerés minden fejlesztőnek.

Most pedig jöjjön a játékok listája képpel és egy rövid leírással kiegészítve:

Államalapítás (szerző: Valló Gábor)
erőforrásmenedzselős, államalapítós eurogame
Államalapítás
Magyar történelmi témájú eurogame. A játékosok törzsfők, akik saját udvaruk kiépítésével próbálják növelni uralmukat a Kárpát-medencében. Inkább menedzselős játék, nincs egymás elleni harc.

Álomföldi Kalandozások (szerző: Varga Péter)
kétszemélyes, Cthulhus print&play kártyajáték
Álomföldi kalandozások
H. P. Lovecraft művei alapján, az “Álomföldek” fantasy-horror világán játszódó kártyajáték. A játékosok kalandokat állítanak össze maguknak, és Barátaik segítségével elindulnak megoldani őket.

Cat’s Quest (szerző: Toldi Gábor)
macskás-kártyás
Cat's Quest
A játékosok 9 macskát irányítanak. A céljuk az, hogy elsőnek érjék el 2 játékos esetén 30, 3 játékos esetén 20, 4 játékos esetén pedig 15 Győzelmi pont. A játék a Citadellát és a Havannát ötvözi és gondolja újra.

Deadline (szerző: Kruppa Gergely)
félkooperatív felfedezős-zombik elől menekülős
Deadline (korábbi nevén: Zombieland)
A játékosok egy zombi apokalipszis közepén találják magunkat. Csak egymásban bízhatnak. Vagy még egymásban sem…

Galaxis 13 (szerző: Baltazisz Brigitta)
galaxis építős, sorozatgyűjtögetős kártyajáték (marslakókkal)
Galaxis 13
A GALAXIS 13 kártyajáték ötféle módon játszható. A fő játékban marslakók segítségével minél hosszabb galaxisokat kell építeni.

Hajótöröttek (szerző: Papp Zoltán)
túlélős-kooperatív
Hajótöröttek
Baráti társaság hajótörés után közös erővel próbálja túlélni az ismeretlen lakatlan sziget nehéz körülményeit addig, amíg egy véletlenül arra járó hajónak nem tudnak megmentésük érdekében jelezi.

Ketrec aréna (Zentai Károly)
bábu-célbajuttatós táblás játék
Ketrec aréna
Gladiátor küzdelem. Szerencsefaktor nélküli stratégiai játék. Négyzetalakú tábla egyik sarkából kell átjutni a szembelévőbe a többi játékos ellenében. Minél gyorsabban az ellenfeleket levéve, pontokat gyűjtve minél több bábuval.

Őrzők (szerző: Papp Boglárka)
nyakék célbajuttatós, varázslat használós kooperatív
Őrzők
Varázsló tanoncok mágikus kristály nyakéket próbálnak eljuttatni a célba. Útjukon mágikus lények támadják a nyakék hordozóját, hogy vele együtt megsemmisíthessék. Épsége és az Őrző élete a többiek kezében van.

Rakodó (szerző: Szöllősi Péter)
egyszemélyes, feladvány-kirakós logikai
Rakodó
Egyre nehezedő feladatkártyák alapján kell 11 színes, különböző elemből kirakni egy kockát. A feladatkártyákon csak a kocka eleje látható, vagyis ki kell találni, mi van a kocka “sötét oldalán”…

Sírásók (szerző: Spankovics Tamás)
testrész gyűjtögetős, idézős játék
Sírások
A játék a horrorisztikus hangulatot kedvelőknek szól, és mint ahogy azt a cím is sugallja, sírokat kell kiásnunk. A sírokban lévő, hullák testrészei különböző kombinációs lehetőségeket biztosítanak nekünk…


Köszönjük mindenkinek a részvételt! A következő rendezvényt 2014 tavaszára tervezzük…

Egy hozzászólás “Társasjáték Fejlesztők Napja 5 – ilyen volt” bejegyzésre

Itt lehet hozzászólni !