Ilyen volt a Társasjáték-Fejlesztők Napja 6

Szombaton tartottuk a hatodik Társasjáték-Fejlesztők Napját. Ez az a rendezvényünk, amely a saját fejlesztésű társasjátékok jelenlegi és leendő szerzőit kívánja segíteni azáltal, hogy ismerkedési, konzultációs valamint tesztelési lehetőséget teremt számukra.

Elöljáróban csak annyit mondanék: minden korábbi alkalomnál többen voltunk…

kerekasztal-beszélgetés

Egy kicsit izgultunk is amiatt, hogy lesz-e elég hely. Bár létszámunk a terem befogadóképességének határait súrolta, a szerencsésebbek kényelmes fotelekből hallgathatták végig a kerekasztal-beszélgetést. ;)

Kerekasztal-beszélgetés

Ami a kezdő beszélgetést illeti, ismét kiadott társasjátékokkal rendelkező szerzők voltak a vendégeink. Ezúton is köszönjük Hegedűs Csabának (Sárkánytojás), Soós Balázsnak (Alarm! U-Boot!) és Pecsornik Györgynek (a terv szerint nyár végén megjelenő City in Despair szerzője), hogy itt voltak velünk, és hogy ilyen nyíltan beszéltek akár kellemetlen tapasztalataikról is.

kerekasztal-beszélgetés

Íme a legfontosabb gondolatok, amiket – szerintünk – nem lehet elégszer elmondani:
- Ha valamihez nem értesz (grafika, gyártás, tördelés, akármi), bérelj fel hozzáértőket!
- Mindkét szerző, aki saját kiadásba vágott bele, korábbról rendelkezett céges tapasztalatokkal (illetve a cége jelenleg is több lábon áll).
- A társasjátékok piaca kicsi, a nagy tömegeket megcélzó reklámok veszteséget termelnek. (A legjobb reklám a személyes játékbemutató különféle társasjátékos rendezvényeken.)
- A szerző sokat tud tenni a játék népszerűsítéséért, és nem pihenhet még akkor sem, ha egy kiadó adja ki a játékát.
- Sokat, nagyon sokat kell tesztelni kiadás előtt.
- Próbáld meg előre kitalálni a társasjátékos trendeket.
- A megtérülési terveid elkészítésekor minimum középtávban gondolkozz.

Kimaradt jelenetek

A vendégeinkkel való beszélgetés utánra terveztük pár Kickstarter kampány elemzését (jó és rossz példákkal is készültünk), de ez idő szűkében elmaradt. Mint ahogy az új kezdeményezésünk, az Online Szabályellenőrző Műhely bejelentésére is csak félig maradt idő. Azért reméljük, hogy nem csak Csaba gondolkozott el, hogy miről szól majd ez…

Mindenesetre a fenti két témához készült – kivetítésre szánt – anyagokat ezúton elérhetővé tesszük:
- Jó és rossz KS kampányok – némi saját memo-val ellátva
- Online Műhely – koncepció és felhívás

Bemutatott játékok

Végül következzenek a rendezvény fénypontjai, a játékok, melyek közül most 19 került bemutatásra.

1. A káosz temploma (szerző: Sümegi Attila)
felfedezős harcolós fantasy | kapcsolatfelvétel
A káosz temploma
Labirintusépítős, kincskeresős, harcolós fantasy kalandjáték. A játékmenet érdekessége: minden játékos a többi játékos labirintusát építi, irányítja azokban a szörnyeket, helyezi el ott a csapdákat és a kincseket.

2. Archantropus (szerző: Szőgyi Attila)
ősemberes törzsfejlesztős | kapcsolatfelvétel
Archantropus
Az őskorban járunk. A játékos célja, hogy az általa vezetett embercsoportot minél magasabb fejlettségi szintre emelje. Új területeket népesíthet be, gyűjtögethet, csereberélhet más törzsekkel, fejlesztheti kezdetleges művészetét.

3. Back to Eden (szerző: Larry Winckles)
erdőültetős gazdasági | kapcsolatfelvétel
Back to Eden
Kompetitív játék, melyben a játékosok célja, hogy újraerdősítsék az országot, munkásokat fogadjanak fel, őröket képezzenek ki, hogy magot vessenek, palántákat neveljenek és erdőket és gyümölcsösöket ültessenek. A játék erőforrás-menedzselős és területuralós mechanizmust használ.

4. Bányász törpök (szerző: Zentai Károly)
táblás logikai | kapcsolatfelvétel
Bányász törpök
Szerencsefaktor nélküli táblajáték. Négyzethálós pálya egyik sarkából kell átjutni a szembe lévőbe, a másik játékos ellenében. Gyorsan, minél több bábuval, pontokat gyűjtve.

5. City in Despair (szerző: Pecsornik György)
szuperhősös, szupergonoszos, team vs team | kapcsolatfelvétel
City in Despair
Szuperhős témájú csapatjáték, területfoglalással, kártya alapú taktikai harcrendszerrel, valamint több módon elérhető győzelmi kondíciókkal.

6. Dogfight – unleashed (szerző: Décsei János Tamás)
kétszemélyes, világháborús | kapcsolatfelvétel
Dogfight - unleashed
Két játékos, egy-egy első világháborús harci repülő bábuval egy hatszögekre osztott táblán próbálja lelőni egymást. Az veszít, aki előbb gyűjt össze 5 vagy több sérüléspontot. Mozgás, támadás és egyéb akciók is választhatók…

7. Eszperente (szerző: Hersman Irén)
kitalálós | kapcsolatfelvétel
Eszperente
A játékosoknak egymás bábuit kell megszerezni azáltal, hogy a leggyorsabban találja ki a feladott fogalmat, melyet egy választott magánhangzóval mond el a feladó. A játék kellő mennyiségű szerencseelemet is tartalmaz.

8. Gravitáció (szerző: Burján Gergő)
dobókockás, végtelenbe-növekvős | kapcsolatfelvétel
Gravitáció
A játék során égitesteket hozunk létre csillagporból. Minden égitestnek gravitációja van, amivel más kisebb égitesteket magához vonz, és beszippant, ezáltal növekszik. A cél, hogy valaki megteremtsen egy csillagot.

9. Impression (szerző: Hegedűs Csaba)
lapkaszerzős gazdasági | kapcsolatfelvétel
Impression
Nyomdász dinasztia sarjai vagyunk, és a családi céget kell fejleszteni. Megrendeléseket teljesítünk, és kereskedünk, miközben a technológiánkat fejlesztjük. Az nyeri a játékot, aki a legügyesebben menedzseli a családi céget.

10. Kaijugeddon – Szörnyek viadala (szerző: Tihanyi Lajos)
várost szörnnyel lerombolós fantasy | kapcsolatfelvétel
Kaijugeddon – Szörnyek viadala
A játékosok óriás szörnyeket irányítva küzdenek egymással egy hatszöglapkákból álló városban. A város lerombolt lapkái épületeket, a katonaság erőit és szönyképességeket jeleznek. Ezeket gyűjtve lehet romba dönteni a várost és győzelmet aratni.

11. Live Your Dream (szerző: Dolgos Emese, Gurmai Gergely, Oliser Krisztina)
barátkozós, álom megvalósítós | kapcsolatfelvétel
Live Your Dream
Célmegvalósító játék, melynek célja, hogy a jó szokások beépítésével és a rossz szokásoktól való megszabadulással elérjük az álmainkat. A játékban ehhez háromféle tőkét lehet használni: tudást, pénzt és kapcsolatokat.

12. LOCC (szerző: Győrfi Zsolt)
területbekerítős logikai | kapcsolatfelvétel
LOCC
Az LOCC egy absztrakt logikai játék, melyben a játékosok feladata, hogy annyi fehér mezőt foglaljanak el a táblán a bábuikkal, amennyit csak tudnak. Mezőt elfoglalni két módon lehet: a sakkban megszokott lóugrással rálépve, valamint területek körbekerítésével.

13. Magitics (szerző: Kiss Norbert) (magitics.webnode.hu)
zárt térben küzdős fantasy | kapcsolatfelvétel
Magitics
Minden játékos hősök egy csapatát irányítja egy hatszögekből álló küzdőtéren. A cél: teljesíteni a játék elején megkapott küldetést, ami általában egy másik kijelölt játékos hőseinek kiütése.

14. Pajkos Manók (szerző: Váróczy István)
csúszkálós | kapcsolatfelvétel
Pajkos Manók
Kígyók és Létrák játékhoz hasonlító, plusz taktikai elemekkel ellátott játék, mely kisiskolás kortól játszható.

15.Theatrica (szerző: Máté Gábor)
mű-megismerős, gyilkos után nyomozós, műveltségi | kapcsolatfelvétel
Theatrica
A játék egy színházi nyomozás során kívánja megismertetni és megszerettetni a színház és irodalom világát. A nyomozás folyamán, ha nem is tudunk meg mindent egy adott alkotásról, remélhetőleg eléggé fellelkesedünk ahhoz, hogy elolvassuk…

16.Trickerion – Legends of Illusion (szerző: Ámann Richárd, Péter Viktor)
erőforrásmenedzseléses bűvészes | kapcsolatfelvétel
Trickerion: Legends of Illusion
Bújj Trickerion illuzionistáinak bőrébe, és küzdj meg a jól megérdemelt hírnévért! A közönség megnyerése érdekében fogadj fel segítőket, sajátíts el egyre vakmerőbb trükköket, és ne riadj vissza a piszkos módszerektől sem!

17.Űrgyarmat (szerző: Tamás Gábor)
sci-fi, űr-meghódítós | kapcsolatfelvétel
Űrgyarmat
Az Űrgyarmat egy kompetitív sci-fi zsánerjáték, amely érdekes egyvelege a Monopoly jellegű gazdasági játéknak, a szerepjátékoknak, és a “Ki nevet a végén”-nek. A tábla nem állandó, így két játék sohasem lesz egyforma.

18. Védd magad és keresd az aranyat! (szerző: Papp Boglárka)
vadnyugat-felfedezős | kapcsolatfelvétel
Védd magad és keresd az aranyat!
Egy baráti társaság tagjai üres zsebbel érkeznek a vadnyugatra, hogy egymással vetélkedve szerencsét próbáljanak. Szükséges felszerelést banki kölcsönből szerezhetnek, amit kamatostul kell majd visszafizetniük.

19. Vírustámadás! (szerző: Papp Zoltán)
vírusírtós kooperatív | kapcsolatfelvétel
Vírustámadás!
A játéktér egy organizmus szervezete, melyben védősejtek – ellenanyagokat termelve- együttműködve küzdenek a hámszöveten keresztül támadó és rohamosan elszaporodó vírusok ellen.

Ezt már olvastad? : Megjelent a Játékfejlesztői útikalauz 2. kiad...
(2014.04.09.)

5 hozzászólás “Ilyen volt a Társasjáték-Fejlesztők Napja 6” bejegyzésre

  • Décsei János Tamás szerint:

    Fantasztikus játékok születtek, gratulálok a résztvevőknek és nagy köszönet a szervezőknek!
    Sajnálatomra rengeteg olyan játék volt amit szívesen kipróbáltam volna, de nem jutott már rá idő.
    Kellene szervezni olyan találkozót, ahol újra ugyanezek a játékok jelennek meg, hogy a többi játékot is ki lehessen próbálni. (:

  • Toldi Gábor szerint:

    Sajnos most nem tudtam részt venni pedig szerettem volna.

    Nagyon jól néznek ki. Jó volna egy egy ismétlés vagy egy kontakt felvétel a fejlesztőkkel! Ez utóbbira van mód?

  • raud szerint:

    Ismétlésre csak egyénileg, a fejlesztővel egyeztetve van mód (vagy esetleg a következő Fejlesztők Napján szeptember-novemberben).

    Ami a kapcsolatfelvételt illeti, ebben valamelyest tudunk segíteni. Hamarosan (2-3 nap múlva) kirakunk egy programot, ahol be tudod rögzíteni a játék szerzőjének szó üzeneted, aki erről emailben tájékoztatva lesz, és ha akarja, felveheti veled a kapcsolatot.

  • Tihanyi Lajos szerint:

    Gratulálok a többi fejlesztőnek, és meg szeretném köszönni a szervezőknek a sok munkát, a tesztelőknek pedig a közös játékot, segítséget és tanácsokat!
    Fejlesztőként én is sokmindenről lemaradtam, úgyhogy örülök ennek a lehetőségnek, ha pedig valaki még szerette volna kipróbálni a játékomat, írjon nyogodtan!

  • raud szerint:

    Elkészült a kapcsolatfelvételi lehetőség. Minden szerző neve mellé elhelyeztünk egy >> kapcsolatfelvétel << nevű linket, melynek segítségével a mi közreműködésünk nélkül is fel tudjátok venni egymással a kapcsolatot.

    A szerzők email címeit nem adjuk ki, de mégis kapcsolatba lehet lépni velük.

    Remélem az űrlaphoz tartozó leírás elég részletes lett ahhoz, hogy abból világossá váljon az új szolgáltatás működése.

Itt lehet hozzászólni !