A rendezvényen tesztelőket vagy érdeklődőként is részt vehetsz. A helyszín korlátozott befogadó képessége miatt (~50-70 fő) azonban mind a tesztelői, mind a fejlesztői helyek száma korlátozott.
FONTOS: A rendezvényre a regisztrációs lehetőség lezárult. Ha nem regisztráltál, kérjük, ne gyere el, mert a 70 fős létszámot teljesen megtöltöttük.
A rendezvény felépítése
1. Nyitó kerekasztal-beszélgetés
A kerekasztal-beszélgetés a játékfejlesztéssel és játékkiadással kapcsolatos kérdések megbeszélésére szolgál. A játékfejlesztéssel kapcsolatos kérdéseidet (vagy ezek egy részét) a könnyebb tervezhetőség érdekében javasoljuk, hogy már regisztrációkor is fogalmazd meg. (Lásd: regisztrációs űrlap.)
A kerekasztal-beszélgetés első felében – terv szerint – a játékok dobozán kötelezően szerepeltetendő jelzésekről, valamint a saját költségű kiadás rögös/dicsőséges útjáról beszélgetünk meghívott vendégeinkkel.
2. Társasjátékok bemutatása
A kerekasztal beszélgetést követő időszak a fejlesztők társasjátékainak bemutatására szolgál. A cél, hogy mindenki valamiféle előzetes képet kaphasson a rendezvényen bemutatásra kerülő játékokról.
Ha a rendezvényre fejlesztőként jelentkezel, arra kérünk, gondold végig előre, hogyan tudnád bemutatni a játékodat 3-5 percben.
3. Tesztjáték
A rendezvény utolsó fázisában 3 turnusban történik a társasjátékok tesztelése. Ha van már a játékodnak saját, több tesztelésen is átesett prototípusa, akkor most élesben kipróbálhatod, hogyan fogadja a közönség, milyen kritikákat vagy javaslatokat fogalmaznak meg vele kapcsolatban.
A társasjátékodhoz javasoljuk, hogy készíts a játékosok számával megegyező darabszámú A/5 méretű segédletet is, hogy menet közben a résztvevők fel tudják frissíteni a szabálymagyarázat emlékeit, könnyen áttekinthessék, hogyan zajlik majd a pontozás, milyen cselekedetek közül választhatnak.
A társasjátékok tesztelése kategorizáltan történik. Minden résztvevő a jelentkezésekor kizárhatja egy kategória játékait (ha akarja), és kérheti, hogy csak olyan társasjátékokhoz osszuk be, amik a maradék kategóriákba esnek.
A kizárásra választható kategóriák a következők:
1.) gyermek, logikai és kvíz játékok
2.) családi játékok
3.) harci elemeket is megjelenítő játékok (függetlenül attól, hogy a témájuk vagy a működésük ilyen)
A rendezvény helyszíne
A rendezvénynek a Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ biztosít helyet. (Köszönjük!)
Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ, 33-as terem
Cím: 1105 Budapest, Szent László tér 7. (térkép)
Időpont: 2016. február 13. (szombat)
Gyülekezés: 10:00-től
Kezdés: 10:15-kor (pontosan)
A rendezvényre – kérjük – pontosan érkezz, mert a későn érkezőket csak bizonyos időközönként fogjuk a terembe beengedni, hogy ne akasszák meg a beszélgetés menetét.
Regisztráció
A rendezvényen a játékok tesztelése 12-15 asztalon történik, vagyis három turnus alatt kb. 30-40 társasjáték kerülhet tesztelésre.
Regisztrációs határidő: 2016. február 6. (szombat)
Túljelentkezés esetén az alábbi korlátozásokat tervezzük bevezetni:
- az elhozott társasjátékok közül fele részben az időben korábban regisztrált, fele részben a bemutatón, a közönség nagyobb érdeklődésével bíró játékokat vesszük a tesztelésben előre (a játékok turnusban való eloszlásról valószínűleg a közönség dönt majd)
- a kereskedelmi forgalomban kapható társasjátékok túljelentkezés esetén kizárólag csak az utolsó (harmadik) turnusban tesztelhetők, ha marad rájuk idő és hely
- túljelentkezés esetén a tesztelők részére az egyesület nem tud minden turnusban helyet garantálni
- előfordulhat, hogy teltház esetén lezárjuk a jelentkezési lehetőséget
A kerekasztal beszélgetésre és a játékok bemutatkozására való megkötés túljelentkezés esetén sincs, azonban a rendezvényre ekkor is regisztráció szükséges.
Menetrend
A Fejlesztők Napjának tervezett menetrendje:
10:15 – 13:45 kerekasztal-beszélgetés, majd a játékok bemutatása
13:45 – 14:15 ebédszünet
14:15 – 16:30 tesztjáték (I. turnus)
16:30 – 18:45 tesztjáték (II. turnus)
18:45 – 20:00 tesztjáték (III. rövidített turnus)
Jelentkezés
Regisztrációs lehetőség fejlesztőknek(a feliratkozási határidő lejárt.)Regisztrációs lehetőség tesztelőknek(a feliratkozási határidő lejárt.)
A társasjátékok bemutatására általános irányelvek vonatkoznak, amihez minden fejlesztőnek igazodnia szükséges.
Egyéb kapcsolódó anyagok
- Printjáték verseny 2016 (nevezési határidő: 2016. február 22.)
- Játékszabály ellenőrző szolgáltatás
- Játékfejlesztői útikalauz
Tájékozódás, tapasztalatszerzés céljából szeretnék részt venni a “Fejlesztők Napján”
Tisztelettel, Meyer Ervin
Képes beszámoló:
https://www.facebook.com/tarsasjatekos/photos/a.1019221718143195.1073741861.126854900713219/1019221884809845/?type=3&theater
Jó lenne, ha iskolákba is lehoznának társasjátékokat, , mert legjobban a gyerekek tudnák tesztelni. Én, mint nagyszülő nem merek társasjátékot venni az unokáimnak, mert nem ismerjük őket. Pár éve nyertem egyet, de nem tudnak a gyerekek játszani vele. Üdvözlettel: Lívia
Ebben a formában még csak a fejlesztők egyetlen – fejlesztés alatt álló – játékpéldányukat mutatják be “hasonszőrű” társaiknak ezen a rendezvényen, hogy azok tanácsait meghallgassák. Ez a dolog nem szól megvásárolható játékokról és azok megismertetéséről, tanításáról.
Érdeklődni szeretnék, hogy a 2017.évben lesz-e társasjáték készítők találkozója.
Köszönöm.
Igen, lesz, valamikor tavasszal.